Turun kaupungin edustaja: Kirjastosta kirjan poistanut toimi väärin – Toimenpiteisiin ryhdytty
Turun pääkirjaston kokoelmista kirjan poistanut, ja asiasta sosiaalisen median kanavassaan kertonut virkailija on toiminut väärin. Asiassa on ryhdytty tarvittaviin toimenpiteisiin kirjastossa.
Joulunpyhien ajan suurimpia some-ilmiöitä oli se, kun eräs turkulainen kirjastonhoitaja rehvasteli aatonaattona Facebookissa sillä, kuinka oli omavaltaisesti poistanut kirjastonsa kokoelmista hänen oman henkilökohtaisen ideologiansa vastaisen teoksen, vaikka se oli hyväkuntoinen ja sitä lainattiin paljon. Henkilö kertoi lisäksi, ettei kirjaa laitettu edes myyntihyllyyn, vaan suoraan rouhimoon. Hänen mukaansa tämä oli osoitus joulumielestä.
Kuvakaappaukset tästä Facebook-kirjoituksesta levisivät sosiaalisessa mediassa runsaasti, ja sitä jakoi myös poistetun teoksen kirjoittanut kirjailija Henry Laasanen. Monissa asiaan liittyvissä keskusteluissa kommentoitiin mm. sitä, että kirjaroviot eivät kuulu vuoteen 2017, ja että kirjastonhoitaja tahallaan tuhosi yhteiskunnan ja veronmaksajien omaisuutta. Myös hänen erottamistaan vaadittiin.
Turun kaupunki ilmoitti eilen Tapaninpäivänä verkkosivuillaan, että Turun pääkirjaston kokoelmista kirjan poistanut virkailija on toiminut väärin, ja että asiassa on ryhdytty tarvittaviin toimenpiteisiin kirjastossa.
Kirjoja poistetaan kirjastojen kokoelmista jatkuvasti, ja kirjastoilla on viralliset kokoelmaohjeet, joiden perusteella kokoelmaa uudistetaan.
Tapaus on äärimmäisen harvinainen ja ensimmäinen, joka on tullut kirjaston johdon tietoon. Virkailijan poistamaa teosta on kirjaston kokoelmissa usea kappale.
Saapa nähdä kuinka tässä loppujen lopuksi käy? Tämä idiootti kirjastonhoitaja -”henkilölle” potkut välittömästi viiteryhmälleen ominaisesti kuuluvasta käytöksestä eli siitä äärettömästä ”suvaitsevaisuudesta” sekä ”äärifeministisestä” riukupillu cuckmiesmäisestä ”joulumielestä”, jonka aatteellinen koti kumpuaa kommunistis-sosialistisista ”sananvapaudesta” sisällytettynä tietenkin pääkallorivistöistään tunnetuksi tullut ”niskalaukaus-humanistinen” maailmankatsomus kaikkinaisesta maanpällisestä paratiisista, jotka ovatkin vain osoittautuneet maanpäällisiksi parasiiteiksi murhaten ihmisiä ja siinä sivussa syösseet yhteiskuntia täydelliseen mielivaltaan ja anarkiaan, jossa päivällä ja yöllä ei ole mitään eroa, koska maanalaisiin tyrmiin ei edes päivänvalo kajasta ja joukkomurhattujen sielut eivät enää ole täällä ajassa, vaan irvokkaan lohdullisesti ovat päässeet pois maanpäällisestä helvetistä kuitenkin kantaen sen raskaan kirouksen harteillaan, ettei näiden ihmisten lahjaksi annettu ainutkertainen maanpäälliseen elämään sisältynyt muuta kuin itkua ja hammastenkiristystä vailla lohtua ja elämäniloa sekä aikaa nähdä ympäröivän luonnon ja maailman kauneutta, jota väistämättä edes joskus silmiin siintää olkoonkin tämän paikka kuvatun Isossa Kirjassa ”Vaivan paikaksi”, jonka on vielä kommunistinen diktatoorinen pakkohallinto sairaassa vallanhimoisessa sekä sadistisessa mielessään nostanut vielä uuteen atmosfääriin vain siksi, että se on niin loputtoman paha ja epäinhimillinen, koska se tavoittelee jotain niin hyvää ”Ettei sanotuksi saa”. Ja miksi saisikaan, sillä sehän on kiellettyä tuossa sanavapauden ja mielipiteenvapauden ”luvatussa maassa”, joka pergamentti kilometreittäin täynnänsä hienoja henkeviä julistuksia siitä mitä kaikkea tuon onnelan ihmisoikeudelliset periaatteet pitävät sisällään. Tuonkin voi päättää suomalaisella sananlaskulla enemmän kuin pätevästi: ”Siitä puhe, mistä puute!”
Mihinkähän ”toimenpiteisiin” oikein ryhdytään? Palkitaanko kenties kaupungin tai Vihreiden puolesta? Vai saako uuden parempipalkkaisen viran jostain kaupungin organisaatiosta? Kulttuurisihteerinä esim.
Ei nyt sentään. Tunaroivat toimarit palkitaan useimmiten ylennyksillä, ei duunareita. Mutta huoli pois, ei tuo humalasalko mitään sanktiota sentään saa, mutta pitäähän kirjaston tirehtöörin silmänlumeeksi jotain esittää tekevänsä. Työt jatkuvat ennallaan puhuttelun jälkeen. Sisäisiä ohjeita täsmennetään niiltä osin, kuka saa ja millä perusteilla melskata kirjaston nimissä julkisuudessa.
Voi toki olla että paikallisissa Virheissä on ko. riisikepille jotain hommia tiedossa. Tai vasureissa, koska kynäniska näyttää jo valmiiksi joltain kommarilta.
Näyttää ihan tavalliselta. Mutta jos on vain niin höveli sadakseen eukoltaan, niin julkisuus on kyllä liian raskas tuomioistuin sen ratkaisemiseen eli paskahousu mikä paskahousu. Jotain on ansainnut tuosta hyvästä eikä se ole mansikkakakkua. Turkulaisten olisi syytä hävetä tällaisen saastan olemista myyränä tiloissaan ja pikimmiten korjata tilannetta.
Kaverissa lienee vähintäänkin ainesta 5. kolonnan pahnanpohjimmaiseksi tai punavirhenatsien kirjarovioiden sytyttelijäksi?