Reijo Tossavainen: Avoin kirje Suomen Kuvalehden päätoimittajalle

Arvoisa päätoimittaja Ville Pernaa

Olen ollut Suomen Kuvalehden pitkäaikainen tilaaja. Sitten lopetin lehden tilauksen, koska sen linja muuttui. Aloitte tarkastella maailman asioita ja tapahtumia punaviherliberaalien värilasien läpi. Unohditte objektiivisen ja neutraalin journalismin.

Ette vain te, sillä muutos koskee lähes kaikkia tiedotusvälineitä.

Mainos

Nykyinen tarkoitushakuisuus näkyy jopa ”Journalistin ohjeiden” johdannossa. Aiemmin siellä luki: “Hyvän journalistisen tavan perustana on kansalaisten oikeus saada oikeita ja olennaisia tietoja, joiden avulla he voivat muodostaa totuudenmukaisen kuvan maailmasta ja yhteiskunnasta.” Nyt siinä lukee: “Sananvapaus on demokraattisen yhteiskunnan perusta. Hyvä journalistinen tapa perustuu jokaisen oikeuteen vastaanottaa tietoja ja mielipiteitä.”

Nyt on siis vain oikeus vastaanottaa toimittajien mieleisekseen suodattamia tietoja ja mielipiteitä, ei oikeita ja olennaisia tietoja. Elämme agendajournalismin aikaa.

Nyt kuitenkin vakuutatte minulle ja muille entisille tilaajille osoitetussa kirjeessä, että kerrotte ”kovat faktat ja mielenkiintoisimmat tarinat niiden takana puolueettomasti ja rehellisesti”. Ikävä kyllä on sanottava suoraan, että väitteenne on täyttä puppua.

Kaiken kaikkiaan journalismin tulevaisuus näyttää jopa nykyistä synkemmältä. Yhä useampi toimittaja on jonkin sortin punavihreä. Tampereella toimittajan ammattiin opiskelevista jopa noin puolet ilmoitti puoluekannakseen vihreät ja noin neljännes vasemmistoliiton.

Kaikesta huolimatta työn iloa toivottaen

Reijo Tossavainen

7 KOMMENTIT

1. Vielä hieman pitää tarkistaa noita journalistin ohjeita. Esim. näin: “Omistajilleen tulosvastuullisen valtamedian sananvapaus on näennäisdemokraattisen yhteiskunnan perusta. Hyvä journalistinen tapa perustuu jokaisen oikeuteen vastaanottaa journalistien välittämiä oikeaoppisia väitteitä ja mielipiteitä.”

2. Tätä maata ei enää saada kuntoon ilman veren vuodatusta. Ilmapiiri alkaa olla kaikkialla sellainen että ihmiset kiristelevät hampaitaan ja etsivät tilaisuutta raakaaan väkivaltaan. Tarvitaan vain kipinä ja alkaa vihervasemmiston ja punaporvareiden lahtaaminen. Suurin syyllinen tilanteeseen on juurikin vihervasemmistolainen agendamedia.

3. suomen kuvalehteen loikkasi 2 yle toimitajaa * koska heidän .......................oli muka uhatuna

nämä valtamedian toimittajat käyttävät omaa sananvapautan täysin väärin nykyään

muiden ihmisten noitavainoisaan
    kuin punaviher vasuri kupla journalistien akenda on

mutta hei ovathan he opiskeleet ammatin siis kaikki sallitua
    nazerja sielä rasisti tuolla
    kuolevia suomen poliisin hakkamia pakko palautetavia aavikoila t- ylen ex toimittaja

mietikää kuinka selkeä näiden valtamEdian toimittajien akenda on

Eero Mäntymaista johanna vehkoo anti thrump jessica arosta mika aaltolaan
    markku huuskosta LOPUTOMAAN VIHER VASURI toimittajien MAFIA KUPLAAN

Silti he itekevät

meidän sananvapaus on uhatuna

sanan vapaus jota nuo valtamedian toimittajat raiskaavat vale jutuineen poliitisesti väritetynä

sensuurin turvin muiden suut tukkien eristäen heidän mielipiteensä julkisuudesta

ennemän kuin yksikään vastamedian julkaisu

4. Vihreää homoanarnarkiaa ja ruoskat viuhuu. Varokaahan edustajat kun edusukunta kokoontuu pitkän kesäloman jälkeen, toukopouko pitää ruoskalla kuria yli puoluerajojen ja lehdistö ylistää tätä uutta suuntausta.

5. Järkyttävää seurata nihilismin ja viherkommarifasismin lisääntymistä Suomaassa. Tämä DDRäläinen maa alkaa olla tiensä päässä. Kun sensuuri, vapaudenriisto ja näytösoikeudenkäynnit jatkuvasti lisääntyvät on suunta tulevaisuuteen viitoitettu.. jyrkänteeltä pudotaan ja siihen kannattaa varautua.

VASTAA: Nykysuomi.com käyttää sekä automaattista, että manuaalista moderointia kommenttiosiossa. Jokainen vastaa omista kommenteistaan ja nykysuomi.com pidättää oikeuden moderoida asiatonta keskustelua tarpeelliseksi katsomallaan laajuudella.